نمونه گیر آنالایزر عنصری (Online Elemental Analyzer)

دستگاه آنالیزگر عنصری بر پایه تکنولوژی PGNAA بر روی هر نوار نقاله ای و با هر مواد عبوری نصب میگردد. این دستگاه در صنایع مختلف ، معادن فلزی و غیر فلزی ، فولاد ، سیمان و … مورد استفاده قرار میگیرد.

این دستگاه علاوه بر شناسایی عنصرها میتواند داده های تحلیلی مرتبط با رویه تولید را نیز ارائه نماید. آنالیزگر عنصری میتواند به سیستم های اتوماسیون کارخانجات از نوع PLC و DCS و نرم افزارهای کنترل کیفیت متصل شود.

اساس روش دستگاه ، ثبت انرژی های پرتوهای گامای ساطع شده از مواد برانگیخته شده روی نوار نقاله ، بصورتی که از یک چشمه پرتو به سمت مواد روی نوار نقاله گسیل شده و هسته عناصر مواد روی نوار نقاله در اثر برخورد این نوترون ها با هسته هایشان برانگیخته میشود. هسته های برانگیخته شده از خود انرژی گاما ساطع میکند و انرژی گامای ساطع شده از هر عنصر مخصوص آن عنصر و شدت آن متناسب با میزان آن است.

اپراتور توسط دستگاه آنالیزگر عنصری آنلاین در اتاق کنترل به صورت سریع و آنی از تولید محصول کم کیفیت جلوگیری بعمل می آورد، این در حالی است که روش های سنتی آنالیز در آزمایشگاه همگی زمانبر بوده و در این مدت حجم بسیار زیادی از مواد کم عیار تولید میشود که ردیابی و شناسایی همگی آن ها به نوبه خود توسط روشهای سنتی بسیار مشکل است. از مزایای استفاده از آنالایزر آنلاین میتوان به فروختن آگاهانه باطله به دلیل دانستن نوع و میزان عناصر موجود در آن. تعیین عیار ماده معدنی هدف و تعیین عناصر همراه و عیار آنها .امکان گسترش معدن به وسیله ترکیب قسمتهای پرعیار و کم عیار. افزایش کنترل بر کیفیت به دلیل نظارت لحظه به لحظه بر مواد ورودی. کاهش هزینه های ناشی از نمونه برداری و آنالیز. جلوگیری از هزینه های ناشی از تولید محصول کم کیفیت و …

تعیین عیار ماده معدنی هدف

کاهش هزینه های ناشی از نمونه برداری و آنالیز

امکان گسترش معدن به وسیله ترکیب قسمتهای پرعیار و کم عیار

مشخصات

طراحی و ساخت در شدت میدان های مختلف
طراحی و ساخت در ظرفیت های مختلف
استفاده از قویترین و پایدار ترین مگنت ها
طراحی قطب بندی توسط نرم افزار پیشرفته

گالری تصاویر

محصولات پیشنهادی گرادیان

صنایع مورد استفاده

صنایع فولادی

معدن

سنگ آهن

زغال سنگ

مس

سیمان

فهرست